Academia „Ștefan cel Mare”: rezultate tangibile și priorități în linie cu practicile europene
Academia „Ștefan cel Mare” a prezentat rezultatele activității universitare pentru anul de studii 2022 – 2023.
Ministrul afacerilor interne, Adrian Efros și Secretarul de Stat, Daniella Misail-Nichitin, au fost informați despre activitățile desfășurate în perioada de referință, dar și despre realizările echipei pe parcursul anilor 2019-2023. Rectorul Academiei, comisarul-șef Dinu Ostavciuc a oferit detalii cu privire la progresele obținute la capitolul învățământ, știință, formare profesională, infrastructură, resurse umane, cooperare, mobilitate academică, dezvoltare, proiecte, etc.
Programele Erasmus + ale UE, proiectele educaționale implementate de TIKA, proiectele Twinning în domeniul consolidării sistemului poliției, precum și alte programe susținute de partenerii externi au fost catalogate drept unele de succes, care permit studenților, dar și cadrelor didactice să-și amplifice și să extindă cadrul de cunoștințe. Totodată, a fost punctat că, în viitorul apropiat, va fi lansată o bibliotecă digitalizată, proiect realizat cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova al Guvernului României.
Au fost trecute în revistă și îmbunătățirile de infrastructură ale Academiei. Conform raportului, datorită unor ample lucrări de reparație, parțial încă în curs de executare, studenții și profesorii dispun de condiții moderne și inovatoare necesare pentru modelarea capacităților profesionale a viitorilor angajați ai sistemului afacerilor interne. Printre obiectivele reabilitate se enumeră: sălile sportive, poligonul multifuncțional criminalistic, spații de odihnă pentru studenți în cadrul căminelor, stadion de fotbal, etc.
Pornind de la cele realizate, Academia a prezenta și o serie de priorități pentru viitorul apropiat:
· consolidarea sistemului unic de instruire
· acreditarea programelor Școlii doctorale
· lansarea programului de studii Management la ciclul II, masterat
· revizuirea curriculelor în vederea obținerii abilităților practice



