Gligor: Nu cred în profesionalismul lui Spînu, nu are nicio treabă cu infrastructura

Președintele Partidului Schimbării, Ștefan Gligor, susține că licitația pentru construcția liniei electrice Chișinău-Vulcănești, de importanță strategică, a fost câștigată de o companie a cărei propunere nu întrunește condițiile

tehnice.

Politicianul bănuiește că furnizarea metalului pentru liniile electrice va fi efectuată de compania BPM, legată de un om de afaceri cu reputație dubioasă, Vladimir Andronaki. Gligor a declarat acest lucru în cadrul emisiunii „Teritoriul Libertății” cu Lilia Burakovski, transmite lisa.md

„Astăzi, singura linie de transport care poate rezista volumelor necesare de transport al energiei electrice este linia Kuchurgan. Noi primim energie electrică din Transnistria, ea este generată acolo, se arde gazul. Compania care arde gazul consumă o treime din tot gazul care este ars pe malul stâng. Această datorie nu a fost plătită pentru al treilea deceniu și este un nonsens – energia electrică ne este vândută la prețul pieței, dar nimeni nu plătește pentru gazul consumat acolo, iar banii, 15% din prețul real al pieței, în loc să meargă la Tiraspoltransgaz, care ar trebui să-i transfere la Moldova-Gaz, conform unui protocol secret, merg la bugetul transnistrean. Astfel, noi finanțăm, de fapt, organisme nerecunoscute de pe malul stâng”, a declarat Gligor.

„Această linie de transport este importantă din punct de vedere strategic pentru noi. Ne vom consolida independența energetică dacă vom primi energie electrică din Ucraina, din România, din alte direcții”, a subliniat politicianul.

„Linia de transport Chișinău-Vulcănești, este o infrastructură strategică. Ea trebuie construită urgent, în cel mai scurt timp posibil, de cea mai înaltă calitate. Conform condițiilor de licitație, această linie trebuie să reziste 40 de ani. CES-India, compania care a câștigat licitația, este o companie care a fost promovată de un personaj cunoscut din umbră pe vremea lui Dodon. Compania a câștigat licitația pentru 27 de milioane de euro. Când ne-am uitat pe documentația tehnică, s-a dovedit că în loc de un stâlp de 9 tone, au pus 7 tone, în loc de 2,5 metri cubi de beton au pus 0,99, în loc de 3 cm de gheață pe linia electrică – 1 cm, iar vântul nu a fost luat în considerare. Adică au tăiat o cantitate uriașă de metal și beton și au dat un preț de dumping”, afirmă șeful PP.

„Acum, domnul Spînu ne convinge că toate aceste neajunsuri au fost eliminate prin protocoale suplimentare. Întrebarea este de ce a trebuit să se facă acest lucru, de ce a fost necesar să se dea licitația firmei care a dat o propunere care din punct de vedere tehnic nu corespunde specificației tehnice. În același timp, au exclus din licitație o companie românească, care era gata să construiască această linie de transport practic fără să contribuie cu partea de venituri la costul acestei licitații. Bănuim că CES-India a dat un astfel de preț pentru că intenționează să ia metal de la MMZ, care, de asemenea, nu plătește pentru gaz. Și cine este dealerul exclusiv de metal laminat și ciment din malul stâng? O anumită companie BPM, asociată cu un anume Andronacchi (fostul deputat PDM Vladimir Andronacchi, care face parte din anturajul cel mai apropiat al oligarhului acum fugar Vlad Plahotniuc). Recent a fost un scandal că schemele de la Metalferos au fost transferate la BPM și a rezultat un monopol privat, care, nu se știe de ce, este apărat de guvernul Nataliei Gavrilică”, a declarat politicianul.

„Cine va furniza metal către CES-India pentru construcția liniei de transmisie? Va fi un subcontractant local. Se pare că suntem din nou legați de Transnistria și devenim din nou dependenți de malul stâng. Aceasta este o infrastructură strategică care determină securitatea noastră energetică. Această infrastructură a fost încredințată unei companii foarte dubioase. Și a fost dată nimănui altcuiva decât lui Andrei Spînu. Eu nu cred în profesionalismul lui Spînu, el nu are nicio legătură cu această infrastructură”, a rezumat Ștefan Gligor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *